Friday, June 15, 2012

Destiniku Disini


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha mengasihani.Setelah lama menyepi Alhamdullillah hari ini sekali lagi di beri kesempatan olehNYA untuk mengunakan nikmat yang diberikan iaitu nikmat menulis dan nikmat berfikir seterusnya berkongsi rasa serta pengalaman bersanma rakan.

Semestinya semua sahabat boleh mengagak ap yg jue igin kongsikan pada hari ini.ya amat berkait rapat dengan gambar di atas. Alhamdulillah berjaya sudah jue mengelarkan diri ini sebagai mahasiswi dalam bidang yang sememangnya diingini..jue rasa bersyukur sangat dengan ap yang telah ditetapkan oleh tuhan buat jue..sememangnya Allah itu sebaik-baik perancang.. terima kasih jue ingin ucap kan buat semua yang selama ini memberi semangat buat jue terutama mak,ayah, adik beradik jue serta x lupa juga kepada semua sahabat2 yang selalu berada ketika tangis dan tawa..
Arini jue juga nak cita tentang minggu MDS iaitu minggu destini siswa yang jue hadiri sebelum mengelarkan diri ini sebagai mahasiswi..pada mulanya sememangnya tidak dapat menerima orentasi itu dengan sebaiknya tetapi alhamdulillah setelah mengikhlaskan diri akhirnya sedikit demi sedikit berjaya juga merasai keseronokkan minggu tersebut dan penilaian yang jue dapat buat tentang minngu ini adalah..
*sebenar-benarnya disebalik kegarangan pm(pembantu mahasiswa) yg menjadi fasi buat kami mahasiswa part 1 adalah untuk membiasakan kami dengan kehidupan yg bakal kami tempuh sebagai pelajar u.
*mereka cuba membuatkan kami menghargai masa dengan bangunkan di awal pagi dan menggesa mempercepatkan pergerakan kemana saja kami melangkah sepanjang mds
*di sebalik itu mereka juga cuba menghiburkan kami dengan pelbagai aktiviti yang menarik dan ingin membuatkan kami gembira berada bersama mereka..
dan hasilnya sememangnya jue sendiri begitu menghargai usaha mereka dan sangat gembira bersama mereka....

Buat semua sahabat jue,berdasarkan pengalaman ini,pengajaran yang jue dapat adalah pertama jangan sesekali menilai sesuatu sebelum merasainya sendiri dan jgn pernah sesekali membenci perkara itu malah cuba ikhlaskan hati untuk menerimanya..hasilnya kita akan merasai kenikmatan sesuatu perkara itu malah hikmah disebaliknya..

*Terima kasih buat mak yg  menasihati diri ini agar mengikhlaskan hati..alwayz luv u mom..

Dari hati yang kecil buat semua sahabat:


No comments:


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...