Saturday, December 31, 2011

Kerja2 2012..:-)




 













Alhamdulillah arini diberi kesempatan lagi untuk bernafas didunia pinjaman ini..dan arini jue terpanggil tuk memenuhi penantian sahabat jue yang sorang nie sapa gi kalo bukan saudari SYAIDATOL SYAKIRA..:-)..penantian apa ya?..semestinya tentang kerjaya pilihan jue tuk mengisi masa lapang sementara menanti result SPM nanti..entry nie special tuk kamo0 syai..:-)..eh silap tuk smua orang yang mengenali diri nie juga ya..:-)..untuk pengetahuan semua sahabat jue ngan fiza mimilih bekerja di kilang sebagai kerjaya pilihan sepanjang cuti nie,,jangan x caya ya..nama kilangnya adalah VENTURE..


INI LOGO KILANG YA,,:-)






Jue ngan fiza sememangnya pening nak cari keja almaklum x penah ada pengalaman sebelum nie..tetiba Aqilah ngan syaza gtau kat tempat keja dya org ad lagi tempat kosong dan dya org bagi kami no fon kak lin..


INILAH MEREKA BERDUA YG MEMBAN2..:-)
SYAZA DAN AQILAH..


kami dua pun sepakat la trus kol kak lin..dah dpat kol kak lin,kak lin swuh dtg ari selasa bawa slip PMR,salinan ic n gambar 2 keping..ari first kami pegi kak fiza yang antar..


KAK PURA YANG RAJIN MENGANTAR..;-)

First kami masuk terus isi borang yang kak lin bagi den ad test ckit tapi Alhamdulillah senang ja juz solan math yang basic..pas 2 ada interview lak..kami dua nya la takot tapi nasib bek masuk 2 org sekali..org yg intrvw kami 2 cik nasir tpi dya sporting ja n dya kata dya memang galakkan kami cari pengalaman..kemudian kami wat medical test kat klinik kilang 2..ok Alhamdulillah kami sememangnya telah DITERIMA KERJA.terharu2..tuk hari mula kami juz diperkenalkan tentang kilang nie dan dibawa melawat tempat2 penting..sebelum balik kami dibawa tngok bilik training n lastly ke tempat bus tuk tgk bus yang akan antar dan ambil tiap ari..Alhamdulillah hari pertama berjalan dengan sgt lancar..jue ngan fiza dapat sahabat baru nama dya farah..


inilah orangnya..:-)

Esoknya kami dah mula nek bus..bus dtg seawal 6 pagi so kena pandai2 atur masa sendiri..sampai ja sana kmi terus solat subuh..ok ap yang menarik tentang kilang nie kalo time solat tiada langsung unsur tolak ansur maksudnya pekerja boleh terus ja pegi solat dan supervisor or line leader x da hak tuk halang dan surau dya pun boleh dikatakan selesa..kami dah mula training dgn menjawab 17 set soalan tapi smua solan senang2 ja coz ada nota tuk rujuk..kami x mula wat keja lagi,masih dalam proses training dan tggl lagi 2 set ja gi tuk dijawab..ok kepada yang x percaya ini lah buktinya..(terutamanya syai la)hehe..:-)







Dari hati yang kecil buat semua sahabat:Ok tujuan jue tulis kisah nie dengan arapan semua sahabat dapat doakan kami berdua terus tabah dengan pilihan kami dan dapat menimba sebanyak pengalaman di sana..kepada semua sahabat yang x terlibat dengan PLKN cubalah cari pengalaman dengan bekerja dan rasai sendiri bagaimanakah ibu bapa kita besusah payah mencari rezeki tuk kita..kepada yang parents x bagi jgn lawan ckp lak ti jadi anak derhaka lak..;-).. bukan ap kadang2 ad gak yang risau tentang keselamatan anak2 dya org..ingat bukan parents anda tu bukan mengawal kebebasan anda sebenarnya mereka terlalu menyayangi anda.. wallahualam..wasalam

Friday, December 30, 2011

Azam tahun baru..





Alhamdulillah sedikit hari lagi kita akan melangkah ke tahun baru masihi..semestinya ramai dah mula nak coretkan azam tahun baru kan..jadi arini jue terpanggil tuk berkongsi ap yang baca tentang matlamat hidup manusia..terasa sesuai lak dengan azam twun baru nie..mungkin boleh dijadikan panduan tuk  sahabat2 tuk memulakan azam baru..

Matlamat dan peranan hidup manusia dalam hidup telah dijelaskan oleh aqidah islam sejelas-jelasnya.Manusia tidak dijadikan sia2 dan tidak dibiarkan  begitu sahaja.ia dijadikan untuk tujuan dan hikmah tertentu ..ia tidak dijadikan untuk dirinya,ia juga tidak dijadikan untuk berseronok,bukan juga untuk hidup beberapa tahun yang pendek atau panjang kemudian ditelan tanah,dimakan ulat dan dimamah oleh kebinasaan..

Sesungguhnya ia dijadikan untuk mengenal dan menyembah ALLAH serta menjadi khalifah di bumi..ia memikul amanah terbesar dalam hidup yang yang pendek ini,amanah taklif dan tanggungjawab…manusia ditapis dengan dugaan dan digilap dengan tanggungjawab..dengan itu ia menjadi matang dan bersedia untuk kehidupan yang lain iaitu kehidupan yang kekal selama-lamanya tanpa penghujung..

Ada orang berkata “si bodoh hidup kerana mahu makan manakala orang berakal makan kerana mahu hidup”.penyataan ini tidak menyelesaikan masalah kerana hidup itu sendiri bukan satu tujuan,persoaln masih ada,kenapa manusia hidup?..

Adapun para materialisme  menjawab “sesungguhnya manusia hidup untuk dirinya sendiri dan untuk mengecapi nikmat dunia.”
Manakala orang beriman menjawab “manusia hidup hanya kerana Tuhannya yang Maha tinggi dan untuk hidupnya yang kekal abadi..”
Firman ALLAH SWT: “Maka adakah patut kamu menyangka bahawa KAMI hanya menciptakan kamu(dari tiada kepada ada) sahaja dengan tiada sebarang hikmat ciptaan itu?.dan kamu (menyangka pula) tidak akan dikembalikan kepada KAMI?..Maka (dengan yang demikian) Maha Tinggilah ALLAH yang menguasai seluruh alam,lagi yang tetap benar..”(Al-Mukminun:115-116)

Alangkah besarnya perbezaan antara orang yang hidup untuk dirinya denagn orangnya yang hidup untuk Tuhannya,di antara orang yang hidup di dunia yang terbatas dengan orang yang hidup untuk kehidupan yang tidak terbatas dari segi zaman dan tempat.

Sesungguhnya teori kebendaan yang mengingkari TUHAN tidak mengetahui matlamat hidup manusia,kerana matlamat perlu kepada niat dan niat pula perlu kepada orang yang berucap.Sedangkan teori ini menolak manusia itu dijadikan dengan maksud tertentu.Kerana itu manusia pada pandangannya tidak mempunyai tugas dan peranan selain dari bertungkus lumus untuk memenuhi dan memperbaiki kehendak hidup..

Dengan perkataan lain, “manusia hidup kerana perhiasan dunia dan keseronokkan tidak lebih daripada itu..Apabila usia manusia tamat dalam masa yang pendek maka berakhirlah segala-galanya.Alangkah benarnya kata AL-QURAN: “katakanlah matabenda yang menjadi kesenangan di dunia ini adalah sedikit sahaja..”(Al-Nisaa’:77)

DARI HATI YG KECIL BUAT SMUA SAHABAT: Mungkin artikel nie dapat membantu tuk sebagai rujukan untuk memulakan azam twun baru..untuk memulakan sesuatu yang baru hendaklah berpandukan matlamat hidup kita sebagai makhluk ciptaan ALLAH di dunia pinjaman ini..sekadar renungan bersama  wallahualam..wasalam



























Thursday, December 29, 2011

Girls Outing

Alhamdulillah masih diberi kesempatan menconteng di blog yang x seberapa nie..arini juz nak cita sal jue kuar ngan sahabat2 jue buat kedua kalinya..kali nie special ckit coz farah ada dan alhamdulillah smua dpat dtg..saadiah,najwa,fiza,thahirah dan jue sendiri..jadi semua sekali dah jadi 6 orang..juz kami kuar nie tuk sambut dan raikan farah yang dtg melawat ke PENANG yang tercinta nie..ok ari 2 farah pakai bju pink den kebetulan kami smua pkai bju ungu la plak cma saadiah ja len ckit..mmg cm penyambut pun pkai bju sama warna..:-)

TETAMU KEHORMAT..:-)


TOUR GUIDE BERJAYA..:-)


So semmgnya aktiviti wajib tengok wayang la..:-)..kali nie kami tgk wayang cta satu malam kubur berasap.bleyla tahan cta dya tapi ada gak insan sempat melelapkan mata dan itu sememangnya perkara biasa..hehe..   :-)..kalo x snap gambar mmg x sah la kami..dan begini la hasilnya..







Jadi arini jue juz nak cta sal nie..walaupun x lama jumpa tapi kmi tetap epi dapat luangkan masa sama2 tmbh dengan farah yg dtg jauh dari kedah..lastly jue mmg x tau apa dah nak cakap apa dan jue arap dapat jumpa sahabat2 jue nie di lain waktu jika dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki..insyaAllah..Amin..

DaRi hAtI yAnG KeCiL Ini bUaT sAhAbAt2:” Bersyukurlah dengan pertemuan yang ditakdirkan oleh TUHAN untuk kita dan redhalah atas perpisahan yang tersurat”..wasalam..

Tuesday, December 20, 2011

A GUIDE TO PROPER HIJAB FOR LADIES

Alhamdulillah masih dapat mencoretkan sedikit perkongsian buat sahabat2 tuk ari ini..arini jue nak letak beberapa gambar yang comel2 tapi memberikan pelbagai peringatan buat sahabat2 terutamanya kaum wanita yang bergelar muslimah..sesiapa yang penah tgk dah x pa juz tgk tuk kali kedua coz kadang2 pandangan kali pertama x lekat di hati dan pandangan kedua kalinya bru lekat di hati..ops x semua benda mcm 2 kdg2 pandangan kali pertama sudah memadai..ok x nak cta panjang..juz look n tke a good thing bout all of dis pic..:-)

A GUIDE  TO PROPER HIJAB FOR LADIES








P/S:Arap semua sahabat sukakannya dan mengambil pengajaran ya..:-)

"HARGAILAH DIRIMU SEBAGAI SEORANG WANITA DENGAN MEMELIHARA AURAT"

wasalam..













Monday, December 19, 2011

Tetamu Allah

Alhamdulillah setelah sekian lama behasrat tuk ke tanah suci akhirnya impian itu semakin menjadi kenyataan..dengan berkat usaha nenda yang tercinta kami dah hamper siap semua urusan terutama sekali sal passport..tp arini jue bukan nk show off or what juz nak kongsi cta dgn sahabat2 dan juga berkongsi kegembiraan di samping berharap sahabat sekalian doakan jue leh capai impian jue tuk jejakkan kaki disana insayAllah jika tiada aral melintang bulan 3 twun depan..ok kisah yg jue nak kongsikan adlh bertapa bnyk ujian yg kita akn hadapi sebelum mendapat sesuatu nikmat dari tuhan..ok x nk cta sal owg len juz nak cta ap yg jue hadapi dlm wk2  persediaan kesana terutamanya sal urusan passport..ok untuk pengetahuan sahabat semua nk wat passport nie bukan la perkara yg mudah tmbh lak kita yg di bwh umo.. nk tggunya passport 2 siap dgn hadapi entah berapa ratus org sememangnya menguji kesabaran..dengan kena berdiri lama pegi wat bnyk urusan sblom 2 mmg pening..kalo x bernasib bek passport x kan siap dalam satu ari or dari pagi sampai ptg kna tggu..pengalaman jue teman tok jue wat passport.mkn tengah hari tepat jam 5.30 ptg padahal pkul 9 pagi kami dah ad kat pejabat imigresen 2..lm x?..k tapi wk2 sgt melatih jue menjadi seorang yg lbh sbr..tuk jue kata mkn dekat nk g kt mkn kena sbr..tp ap yg menarik kt leh tgk sikap owg2 zaman sekarang contohnya owg muda kebanyakan semakin hormat owg tua..nmpk ja warga emas ramai saja yg menawarkan tmpt dduk x kira bangsa or agama..menarik kan?..tp alhamdulillah urusan jue di shah alam x la sesukar di penang..berjalan dgn lancar walaupun kena pegi 2 ari..nnt kalo ada rezeki sahabat sekalian pasti kalian akan mersakannya jugak insyaAllah..k jue rs yg 2 ja jue nak share tuk arini..sampai berjumpa lg..
P/s:jgn lupa ya doakan jue dapat sampai di sana suatu ari nanti,,

TIME TGGU TURN..
AKHIRNYA SIAP JUGA..




MASA UNTUK PULANG..

JUZ INI SAHAJA UNTUK DIKONGSI
WASALAM..



Sunday, August 28, 2011

Ramadan Ku..




Asalamualaikum..w.b.t

 Alhamdulillah setelah sekian lama x mencoretkan serba sedikit perkongsian hati,tetiba arini terasa nak berkongsi sedikit perjalanan hidup  jue sepanjang Ramadhan yang tinggal beberapa ari untuk meninggalkan kita..Berpuasa bersama sahabat2  sangat menyeronokkan tambah2 lg berterawih bersama..part paling best kejar  imam maghrib..:-)..tapi 2 semua hanya leh di rasa d saina untuk kali terakhir ..mungkinkah twun depan suasana begini leh di rasai lagi?..Apa yang menariknya Ramadhan jua d saina..First sekali bangun sahur ramai2..time kejut org memang menguji kesabaran tapi sgt bermakna..lagi 1 kuar outing ramai2 g bazaar sampai pening x tau nk pilih ap coz banyak sangat juadah terhidang d depan mata.teringat muka wani ngan zut yang excited nk gi bazaar..:-).. kisah paling menyentuh hati waktu berbuka  time farihan ngan afiqah tersalah letak makanan kat tempat jue ngan thahirah..alkisah thahirah kuar nak g ambl nasi tuk jue ngan dya tp dah tengok tempat kami ada nasi jd thahirah pun ngan yakin nya ingat fiza n tin z dah ambl kat kami...tiba lah waktu berbuka maka kami pun x da nasi nasi just ad pinggan kosong ja..nasib bek ad org yg terlebih ambl nasi jd kami pun bahagi la nasi 2..cian kat farihan ngan piqah punyala rs bersalah ..ap yang menyetuh hati semua sahabat d sekeliling pakat hulur lauk ngan kuih ramai2..sangat terharu rs cam nk nangis..thankz sgt2 kat semua especially farihan,afiqah,fiza,tin z.nadroh n najah…kalian begitu prihatin kepada kami..ap yang menarik lg berbuka puasa di NAKA..minggu 2 sepatutunya balik tp km geng2 yang jauh nie pun berpakat ke NAKA  tumpang rumah Ira ngan Kak Aisyah..ari 1st berbuka d rumah kak Aisyah nagn thahirah mmg sgt best cam2 makanan mak kak Aisyah masak sampai kami x larat nk makan,,pas 2 berkongsi macam2 cerita nagn kak Aisyah..esoknya di rumah nisa..ini g banyak makanan ,laksam, tomyam,nasi,ayam masak merah,sotong dan macam2 gi..dah rasa cam kenduri lak..malam 2 terawih d masjid NAKA..walaupun hujan tapi semangat 2 tetap ad.. itu semua akan terus mekar  sebagai kenangan terindah dalam hidup jue dan juga dalam mengira detik tuk meninggalkan saina..terlalu banyak tuk dikongsikan kisah Ramadhan jue di saina tp ini saja mampu di coretkan..buat rakan2 terima kasih kerana menjadikan Ramadahan jue sangat bermakna..dengan adnya kalian hidup ini lebih bermakna..

p/s buat teman:Ramadahan hampir meninggalkan kt jadi gunalah kesempatan yg ad tuk perbanyakkan amalan kerana kita tidak tahu samada kita akan bertemu Ramadhan lagi atau tidak di tahun mendatang..
waallahualam..




Monday, June 27, 2011

IBU..

ibu, emak, iluvislam.com                        ASSALAMUALAIKUM..


Ibu' adalah nama yang tidak dapat dipisahkan dalam kotak memori setiap insan. Pertarungan nyawa dan ketabahan menahan kesakitan mengandung, melahir dan membesarkan anak-anak bukanlah perkara asing dalam catatan diari hidup seorang ibu. Itulah tugas yang tercatat sebagai seorang ibu yang benar-benar berfungsi dalam mendidik anak-anak.
Air mata, kelembutan, kasih sayang dan teman di masa susah atau senang adalah sebuah nukilan khas yang boleh saya dedikasikan buat ibu saya. Malah hemat saya juga tersemat utuh menyatakan semua ibu di dunia ini punya rasa yang sama. Naluri keibuan ini adalah sunnatullah yang tercipta bermula daripada Hawa AS. Jadi semestinya semua ibu, bakal ibu malah semua wanita mempunyai sifat-sifat yang saya nyatakan. Semestinya benar, bukankah begitu?      


Coretan hati ini...


Ibu saya terlalu jauh dari saya namun tak pernah sesekali saya merasakan jauh kasih sayangnya kepada saya.Pengorbanannya tidak terkira buat saya. Penah saya merasakan bertanya kenapa saya tidak seperti rakan yang lain,apabila pulang ke rumah disambut mesra oleh ibu mereka sedangkan saya jarang berpeluang berjumpa ibu saya.Lama kelamaan saya menyedari hakikat itu ada insan lain yang lebih menderita dari saya dan langsung tidak berkesempatan menatap wajah ibu mereka.Ya Allah saya masih menpunyai kesempatan itu dan mengapa saya mempertikaikannya.Saya menjawab soalan itu dengan sendirinya.Sekarang saya bersyukur tuhan masih memberi kesempatan buat saya untuk bertemu ibu walau seketika tapi penuh bermakna.Saya terkenangkan kata itu "kadang-kadang Allah beri ujian tuk hambanya hanya untuk menguji keimanan hambanya,semakin dekat diri dengan NYA semakin kuat taufan melanda,biar rebah jangan pernah berubah"..Saya sedang di uji hanya sedikit sedangkan insan lain diuji lebih banyak dari saya.Jadi saya kuatkan dan tabahkan hati ini untuk menerima ujian ini seadanya.Semoga saya terus tabah hendak NYA..
waallahualam..


BUATMU IBU..



video



Friday, April 29, 2011

HARGAI AIR MATA WANITA..



ASSALAMUALAIKUM..Sedikit kisah bertapa tingginya nilai air mata wanita..Renungkanlah..





Seorang anak kecil lelaki bertanya ibunya "Mengapa ibu menangis?" "Kerana aku seorang wanita",kata si ibu kepadanya."Aku tidak mengerti",kata anak itu.Ibu hanya memeluknya dan berkata"Dan kau tak akan pernah mengerti".Kemudian anak lelaki itu bertanya kepada ayahnya,"Ayah mengapakah ibu suka menangis tanpa alasan?","Semua wanita menangis tanpa alasan",hanya itu yang dapat dikatakan oleh ayahnya.Anak lelaki kecil itu membesar menjadi lelaki dewasa,tetapi ingin tahu mengapa wanita sering menangis.Akhirnya dia berhubung dengan Tuhan dan bertanya," Ya Allah,mengapa wanita begitu mudah menangis?"..
Tuhan berkata:


"Ketika Aku menciptakan seorang wanita,ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa.Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia, namun cukup lembut untuk memberi keselesaan"


"Aku memberi kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya"






"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tabah ketika orang-orang lain menyerah,dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh"


"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan,bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya"






"Aku memberinya kekuatan untuk menyokong suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya"






"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seseorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya,tetapi kadangkala menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu"


"Dan akhirnya,Aku merberi 'air mata' untuk dititiskan.Ini adalah khusus miliknya digunakan bila-bila masa ia memerlukan"







"Kau tahu:Kecantikan seorang wanita itu bukanlah dari pakaian yang dikenakan ,rupa yang ditampilkan,atau bagaimana dia menyisir rambutnya"


"Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya,kerana di situlah pintu hatinya-tempat di mana cinta itu ada"


Pesanan buat teman:Renung-renungkanlah setiap wanita...betapa istimewanya anda disisi Tuhan..betapa berhaganya seorang wanita..Lakukan apa yang disuruh dan tinggalkan apa yang DIA larang,InsyaAllah tempat anda di 'sana"..waallahualam..wasalam...






Wednesday, February 2, 2011

Novel..

ASALAMUALAIKUM..
Hari ini jue ingin bicarakan tentang novel yang Alhamdullilah telah selamat jue baca..Jadi jue mencadangkan kepada rakan2 untuk membaca novel2 nie..crius menyentuh hati dan sangat bermakna...  

Novel first nie adalah KITAB CINTA YUSUF DAN ZULAIKHA..Novel nie hanyalah kisah  tentang dua insan yang menyandarkan cinta mereka kepada ALLAH..Jadi rakan2 sememangnya wajar membaca novel nie..Bukan tu saja novel nie ad gak menyelitkan tentang nilai persahabatan bukan sahaja cinta..Itu yang membuatkan novel ini tersangat la menarik..Novel ini juga ad mengisahkan kasih seorang ayah kepada anaknya yang boleh membuatkan kita mengalirkan air mata..novel ini terlalulah bermakna buat jue kerana dihadiahkan oleh seorang insan bergelar ibu..Jadi kepada rakan2 jika ad masa terluang bolehlah mencari novel nie..Kalo nk pinjam kat jue pun bole..:-) 

INILAH NOVEL YANG DIBICARAKAN ITU..

Novel kedua adalah novel JAZIRAH CINTA..Kisah cinta islami yang indah dan pengembaran seorang hamba ALLAH mencari jalan kebenaran..Novel ni gak menceritakan bagaimana ketabahan seorang itu menghadapi ujian ALLAH akhirnya membawa dirinya ke jalan yang ingin ditujui..Novel nie juga memang tersangat la menarik dan seharusnya dibaca oleh rakan2 sekalian..
Kalo ad masa terluang cubalah cari ya..Crius x kan nyesal membaca..


INILAH NOVELNYA..

Kepada semua sahabat jika diberi kesempatan waktu cubalah membaca novel2 yang diceritakan..Dan jika sudah membaca ambil lah pengajaran dari kisah yang disampaikan..Semoga ia akan menjadi pedoman buat diri kita..Itulah sahaja yang ingin dikongsikan setakat ini.. wallahua'lam..wasalam




Monday, January 31, 2011

2 Cinta.



Ada dua cinta dalam kehidupan kita sebagai manusia,yang pertama adalah cinta kita kepada ALLAH dan yang kedua cinta kita kepada manusia.


Cinta kepada manusia haruslah disandarkan kepada cinta-NYA..cinta insan wujud dari cinta ILLAHI..
Cinta adalah fitrah,untuk itu setiap manusia tidak boleh mengelak darinya..Mengelak bererti mereka menyangkal fitrah..Jika manusia tidak mendekatinya,pasti cinta yang akan menghampirinya,dan semakin mereka menolaknya ia pasti akan menghimpit juga..


Tidak ada sakit yang lebih pedih dari luka akibat cinta.Dan bukan pasangan kekasih sahaja yang merasakan,kepedihan serupa itu,tetapi rasa cinta kita kepada ALLAH juga hadir tatkala jiwa kita dilanda kesedihan dan kesusahan..Apabila sedih dan derita kita terus mengingati ALLAH..Tetapi,aduhai...betapa malangnya nasib manusia jika mereka tunduk dan tewas terhadap cinta itu sehingga melalaikan diri daripada mengabdikan diri mereka kepada tuhan..Cinta tidak memiliki mata tetapi bisa menyebabkan mata dan hati buta kerananya..

Cinta itu fitrah dan lumrah alam,ia berasal dari ALLAH S.W.T..Kerana apa sahaja yang berasal dari ALLAH IA SESUNGGUHNYA SUCI..Lalu suci atau tidak cinta itu,apabila dia telah di tawan oleh hawa nafsu atau tidak..

Pesanan buat teman: "Cintailah ALLAH kerana sesungguhnya cinta ALLAH itu kekal buat selamanya"..
wallahua'lam..

Sunday, January 30, 2011

Ujian ALLAH..

Ujian ALLAH adalah satu tarbiah untuk kita..semakin dekat bahtera diri dengannya makin kuat taufan melanda,biar rebah jangan berubah!..Biar terbuang teruskan perjuangan!..Senyum mujahid memburu syahid.Rendahkan diri di dada solat,genangi mata dengan air mata taubat,serikan wajah dengan siraman wuduk,sucikan hati dengan wangian keikhlasan,pagari diri dengan benteng keimanan..


Kita pohon kekuatan,ALLAH beri kesulitan untuk jadikan kita kuat..Kita pohon keteguhan hati,ALLAH beri masalah untuk diatasi..Kita pohon keyakinan,ALLAH beri ujian untuk memantapakn iman dan jiwa..
Kadangkala kita tidak dapat apa yang diingini,namun kita sentiasa dapat apa yang kita perlukan..


Berjalanlah dengan penuh harapan walau hidup ini tak selalu bahagia,sedekahkan satu senyuman walau dihatimu tak mampu lagi bertahan,belajarlah memaafkan walau dirimu terluka,berhentilah memberi alasan walau ingin menyatakan kebenaran,hiduplah dalam iman walau hari dipenuhi dugaan dan berpeganglah kepada ALLAH walau DIA tidak kelihatan,Bukti kasihNYA,kita wujud di dunia pinjaman ini..

Pesanan buat teman: "UJIAN ALLAH SEMEMANGNYA PAHIT NAMUN AKAN MENJADI MANIS DENGAN SEDIKIT KEREDHAAN"...wallahua'lam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...