Thursday, October 18, 2012

Kisah Hitam Putih


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Demi Tuhanku yang diriku di bawah penguasaan-Nya dan sentiasa dalam pengawasan-Nya, aku tidak menulis melainkan untuk mengabdikan diri kepada-Nya dan dengan izin-Nya.Syukur terhadapMu Ya Allah masih memberi kesempatan buat hambaMu ini bernafas di dunia pinjaman ini.

Kisah ini hanya sekadar sedikit contengan namun penuh dengan coretan kasih sayang dari hati kecil ini.. J

Alhamdulillah setelah 4 bulan berakhir sudah perjuangan di bumi Merbok untuk sem pertama.J

Bahagia satu perkatan yang menerangkan segala-galanya tentang kehidupan sebagai salah seorang pre lawrian..

Mengenali kalian sahabat seperjuangan sangat2 membuat kan kehidupan ini sebagai salah seorang student pre law begitu bermakna dan sentiasa di penuhi dengan semangat2 yg kalian salurkan melalui kata2 dan tingkah laku. Kalian mengajar sekali lgi erti persahabatan di dunia baru buat diri ini begelar universiti setelah erti persahabatan ini terlebih dahulu difahami di alam persekolahan.. kedua2 nya memberikan pengertian yg berbeza. Persahabatan di alam u sememangnya lebih mencabar dengan pelbagai karenah manusia namun kita sudah berjaya menempuhinya bukan?..kita tempuhinya dengan sikap tolak ansur,kefahaman yg mendalam serta kepercayaan yg tidak berbelah bahagi antara kita..sekali lgi ayat ini sebagai jawapannya..”kita dilahirkan untuk saling melengkapi antara satu sama lain”..Lengkapi kekurangan diri ini sahabat2ku..pimpin diri ini kejalan yg benar andai diri ini tesasar dari landasannya..jangan pernah biarkan diri ini terus keseorangan menempuhinya tanpa bantuan dan semangat dari kalian..sahabat2ku ketahuilah kalian terlalu bermakna buat diri ini..

Semoga persahabatan kita berkekalan..insyaAllah till JANNAH.. J

Kenangan terindah bersama kalian sahabat2 IMANKU..


Ya kalian sentiasa mengingatkan diri ini tentang Islam.J



Sebahagian dari kehidupan diri ini di bumi Merbok..J



IN MEMORY  ~ KPI0051C.. J


Dari hati yang kecil buat semua sahabat: Sahabatku..Perjuangan tak pernah putus kerana diikat dengan rantai keimanan.Mujahid tak keseorangan kerana diikat dengan rantai ukhuwah. Semoga ikatan ukhuwah ini terbina selamanya.Sahabatku,mungkin seseorang itu mampu menjalani kehidupan tanpa kekasih namun jarang sekali seseorang itu mampu bertahan tanpa sahabat. 

wallhua'lam..wasalam..

3 comments:

Ahmad Mubaraq said...

ISLAM...menarik yang tu.. =)

mujahidunlinafsihi said...

thankz..jue da tukar gmbr perasan x ad yg salah.amira ngan mira..:)jue da tkar amira tu ngan ariena..

Ahmad Mubaraq said...

ouhhh..baru prasan..hehe..hebat gaya penulisan dy.. =)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...