Wednesday, January 9, 2013

Takdir Itu Miliknya

Berharap tuk menjadi yang terbaek buat dirinya…namun harus diakui diri ini punya  seribu satu kelemahan..berharap bakal  peneman hidup ini akan menerima semua kelemahan diri ini dan berusaha tuk menjadi imam dan guru terbaik buat diri ini..

Berharap dia mengerti…

Mencintai seseorang itu ADALAH HAK KITA namun memilki seseorang yang kita cintai tanpa ikatan yang sah dan halal BUKANLAH HAK KITA..

Lepaskan Ia pergi dan jangan sesekali menyiksa dirinya andai kita tak mampu membahagiakan…
Jangan pernah takot melepaskan sesutu yang belum berhak kita milki dan tak layak dimiliki..dia akan kembali seandainya ALLAH menjadikan dia untuk kita miliki..
Jangan pernah takot kehilangan sesuatu yang belom tentu HAK KITA..



Tautan hati ini,

Ya Allah....jika dia adalah jodohku..eratkanlah hubungan kami...jangan pisahkan kami....jika dia bukan jodohku...beri kami jalan terbaik agar tidak saling menyakiti.... Ya Allah...namun jika sudah tertulis bahawa dia bukan milikku...kau tabahkanlah hatiku ini..agar aku mampu menerimanya dengan redha dan pasrah..kerana hanya engkau yang lebih memahami..
Tuhan ku mohon teguhkan hatinya,dan sabar dalam dugaan hidupnya..lindungi dia dari segala bencana…selamatkannya di dunia dan akhirat..iringi dia dengan kasih sayangMU,jika dia jatuh bangunkan dia dengan hikmahMU…jika dia lemah tabahkan dia dengan kekuatanMU..
Wallhua’lam..



No comments:


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...